SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Learning Disorders - OK0413206
Title: Poruchy učení
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009 to 2018
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:10/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: 40 / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Literature - Czech

Dooručená odborná literatura :
KUCHARSKÁ, A.: Riziko dyslexie. Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách.  Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014- zejména kap. 1. – 4. 

MERTIN, v., KUCHARSKÁ, A. a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení- od stanovení diagnostických kritérií  k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha, IPPP 2007.

SMOLÍK, F., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ , G. : Vývoj jazykových schopností. Grada Praha 2014. - kapitola 7. a 8. (Gramotnost a Poruchy jazykového vývoje)

Monotématické číslo časopisu Pedagogika s titulem Počáteční gramotnost. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 1-2 /2012.

KREJČOVÁ,L.  a kol. Specifické poruchy učení. Praha, Edika, 2014.

POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha, Portál 1997.

POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha, Portál 2010.

JUCOVIČOVÁ, D , ŽÁČKOVÁ, H.  Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha, Portál 2008.

MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha, Karolinum 2006.

MERTIN, V.: Individuální vzdělávací program. Praha, Portál 1995.

KUCHARSKÁ, A , POKORNÁ, D., MRÁZKOVÁ, J. a kol. Třístupňový model péče. Praha IPPP 2014. 

Hulme, ch., Snowling, M. Developmenal disorders of language, learning and cognition. Willey- Balckwell. Chichester. 2009.

 

další studijní materiály jsou  součástí studijních opor kurrzu v Moodle:

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2094#section-6

Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2016)
Requirements to the exam - Czech

Požadavky k zápočtu.

docházka v blokových setkáních ( případně po řádné omluvě náhradní forma atestace) a zpracování seminární práce na zadané téma.Téma seminární práce je uveřejněno v Moodle studijních oporách tohoto kurzu.

 

Požadavky ke zkoušce:

Písemný test znalostí s vyhodnocením kolokviální formou, zpracování a odevzdaní seminární práce.

Last update: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (07.01.2018)
Syllabus - Czech

Struktura blokových setkání:

1. Systém péše o děti s SPU

2. Poruchy vývoje čtenářských a pisatelských dovedností- teoretické zakotvení a konkrétní příklady.

2. Intervence v oblasti poruch čtení a psaní vč.  intervencí v oblasti fonologických schopnopstí dítěte.

4. Reflexe písemných prací a písemná zkouška

Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2016)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html