|
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Vytvoření funkčního zásobníku her k různým tématickým skupinám a skupinám schopností dítěte, které je třeba rozvíjet, skupinám znalostí a zkušeností, které je nutné budovat; rozvoj didaktického myšlení. Koncepce vychází z nové úpravy plánu - semináře budou obohaceny o přímou práci s dětmi ve vybraných seminářích v přirozeném prostředí dětí (P 1,4,6). Rozvinout kritický pohled na některé dostupné zdroje informací v oblasti PMV, prohloubit práci s dostupnou literaturou. |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška, seminář, dílny ve spojení s praxí ve škole. |
|
||
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.05.2009)
ústní (2 otázky a analýza vybrané hry) |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednášky: Celek a jeho části, vnímání a jeho vývoj a vliv na možnosti rozvoje předmatematických představ. Kompozice, dekompozice, kompletace, korekce a další procedury. Vztahy celek-celek, celek a jeho část, části jednoho celku, části dvou různých celků, celky stabilní, proměnlivé, porovnávání přirozené, základní, redukované, rozdílem, poměřování, podílem, měření. Shodná zobrazení ve hrách, kriteria obtížnosti. Svět dítěte, svět prostoru, orientace v prostoru, v rovině. Jazyk a jeho role pro chápání vztahů (předložky, příslovce, slovesa). Pojmotvorný proces - počátky pojmotvorného procesu jako základ ke školské geometrii. Různé druhy transformací (velikostní, tvarové, 3D-2D a podobně). Prvky topologie, jednotažky. Tvarové, polohové, objemové závislosti, pravidelnosti. Vývoj stavby u dětí, význam stavebnic. Nestandardní materiály jako diagnostické či terapeutické nástroje. Problematika diagnostiky P-L orientace, Piagetovy pokusy. Alternativní pedagogické směry a Předmatematická výchova. |