|
|
|
||
Cílem předmětu je prostřednictvím prožitkového učení vést k hlubšímu sebepoznání a pochopení své role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupiny. Dále jde o zprostředkování principů sebepoznání, sebeposuzování, sdílení a reflexe v rámci vytvořené skupiny. Podpora dalšího rozvoje sociálních a komunikačních dovedností, které jsou nutné pro pracovníky pomáhajících profesí, mezi učitelství patří.
Témata kurzu: 1. členství a partnerství ve skupině, důvěra ve skupinu, 2. sdílení, vyjadřování pocitů, 3. emoční podpora, pozitivní zpětná vazba, 4. principy pomoci druhým, vyžádaná pomoc, 5. přeznačkovávání, destigmatizace, 6. nácvik prvků chování, osvojování nových sociálních dovedností, 7. reflexe dosavadních zkušeností v práci se žáky.
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (02.08.2020)
|
|
||
BLATNÝ, M., DOSEDLOVÁ, J., KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Psychosociální souvislosti osobní pohody. Brno, Masarykova univerzita a Nakladatelství MSD, 2005. GOULSTON, M. Domluvit se dá s každým: techniky úspěšné komunikace. Praha: Portál, 2018. JOSEPH, S. Autenticita: jak být sám sebou a proč na tom záleží. Praha: Portál, 2018. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2001. KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. PLAMÍNEK, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres: praktický atlas sebezvládání. Praha: Grada, 2013. ROSENBERG, M. B., COSTETTI, V. Nenásilná komunikace a moc: v institucích, společnosti i rodině. Praha: Portál, 2019. SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2003. WATZLAWICK, P., BAVELAS, J. B., JACKSON, D. D. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Brno: Newton Books, 2011 Last update: Svoboda Petr, Mgr. (02.08.2020)
|
|
||
Studijní opory jsou k dispozici v Moodle, viz https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8319, heslo sebezkusenost. Pro zápočet student zpracovává reflektivní zprávu o posunech v rámci předmětu. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (02.08.2020)
|