|
|
|
||
To draw theoretical knowledge of the experience pedagogy from practical i.e. experience programs with the students and simultaneously to create a methodological basis for future practice of the students.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
|
|
||
To introduce terms, aims and means of the experience pedagogy to the students. Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
|
|
||
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007 Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004 PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002 Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997 Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006 Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
účast na výuce, test, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Contents of the Course: Concept of the term "experience pedagogy" Aims of "experience pedagogy" as education based on experience; didactic targets Need of active means of education - learning, global education, holistic principle Process of learning, Kolb's cycle of learning, methodology of experience pedagogy (motivation, event, feedback), game - "life as", rules, reflexes personal development, comfort zone, types of intelligence group, cooperation, leadership, role determination of correct choice of means (for whom, for what aim, circumstances, dramaturgy, personality of a tutor, teacher, trainer; burn-out syndrome
Sources: education in the country (by adventure, challenge, projects, Outward Bound, etc.) Drama, drama therapy Aesthetic experience Art therapy
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
|