A systematic methodical approach that enables safe and prompt solo and ensemble singing of vocal parts and sheet music. The course focuses on the development of tonal, harmonic and rhythmic feeling, musical memory, imagination, musical thinking and creativity. Further, the course further develops the analysis skills of musical hearing, focusing on the specificity of vocal choral music and choral mastering. The practical part of the course consists mainly in the implementation of melodic and rhythmic-melodic dictates, which also reflect church, folklore and artificial modes, diatonic modulations, harmonic analysis of music, chromatics, rhythmic analysis, etc.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (06.05.2022)
Cílem předmětu je vybavit žáka v systematickém metodickém postupu potřebnými kvalitami hudebního sluchu, které umožňují bezpečný a pohotový sólový i ansámblový zpěv vokálních partů a partitur z listu. Výuka předmětu se zaměřuje především na rozvoj tonálního, harmonického a rytmického cítění, hudební paměti, představivosti, hudebního myšlení a kreativity. Dále je součástí předmětu hlubší rozvíjení analyzačních schopností hudebního sluchu, zaměřené na specifičnost vokální sborové hudby a sbormistrovskou činnost. Praktická složka výuky spočívá převážně v realizaci melodických a rytmicko-melodických diktátů, které reflektují i církevní, folklorní a umělé mody, diatonické modulace, harmonickou analýzu hudebního díla, chromatiku, rytmickou analýzu apod.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (06.05.2022)
Literature - Czech
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-261-X
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. II. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-263-6