Základní literatura:
BLAŽKOVÁ, R.; MATOUŠKOVÁ, K.; VAŇUROVÁ, M.; BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000.
GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P. ADHD. Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha: Galén, 2013.
KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z., ŠEMBEROVÁ, K, BALHAROVÁ, K.. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika, 2014.
KUCHARSKÁ, A. Riziko dyslexie – pregramotnostní dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách. Praha: PedF UK, 2014.
KUCHARSKÁ, A., ŠPAČKOVÁ, K. Specifické poruchy učení v poradenském kontextu In Školní poradenství II. Praha: PedF UK, 2013 s. 192-221
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016.
LECHTA, V. Zvláštnosti inkluzivní edukace žáků s NKS. In LECHTA, V. et al. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. S. 282–284.
MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
MUNDEN, A.; ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2008.
NOVÁK, J. Dyskalkulie. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004.
PIPEKOVÁ. J. at al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno:Paido, 2010.
POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010.
STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.
Sotáková H., Kucharská A. The level of social relations comprehension and its impact on text comprehension in individuals with autistic spectrum disorder. Health Psychology Report, 2017, vol. 5, s. 1-11.
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti se SPUCH. Praha: Grada, 2012.
TAYLOR, J.F. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Rádce pro děti s ADHD a ADD. Praha: Portál, 2012.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016.
Doporučená literatura:
FELCMANOVÁ, L. Proměna v přístupu ke zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb. Školní poradenství v praxi. 3/1. WolterKluwer., a. s. 2016.
KUCHARSKÁ, A. Diagnostické postupy a obligatorní diagnózy v SPC (kapitola 3.2.). In Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v pedagogicko-psychologických poradnách. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007, s. 69-85.
Kucharská A. University students with learning disabilities at the Faculty of Education, Charles University in Prague. Health Psychology Report, 2014, vol. 2, s. 39-48.
MERTIN, V., KUCHARSKÁ, A. a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007.
Zapletalová, J., Mrázková, J. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci s ŠPZ. Praha, 2014, 2016, Dostupné na: http://www.nuv.cz/uploads/Metodika_pro_nastavovani_podpurnych_opatreni_unor_2016.pdf
Vyhláška 27/2016 Sb., dostupné na: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/vyhlaska-c-27-2016-sb-o-vzdelavani-zaku-se-specialnimi
|