|
|
|
||
Vymezení oboru Školský management a jeho postavení v systému věd o vzdělávání, teoretický kontext
· Školský management a edukační procesy
· Úhly pohledu teorie a praxe, sbližování východisek
· Aktuální problémy a jejich dopad do oboru
· Vztah leadershipu a managementu
· Komparace situace v ČR a vybraných zemích OECD
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
|
|
||
Studijní předmět Školský management je koncipován jako teoretické i praktické uvedení posluchačů do zvoleného oboru. Cílem předmětu je získání hlubokého teoretického vymezení i kontextového přehledu, seznámení s principy vedení a řízení škol i celého systému u nás i ve vybraných zemích EU. Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
|
|
||
zkouška (zadaná seminární práce + rozprava nad vypracovaným textem) Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
|
|
||
Černý, D.; Greger, D.; Walterová, E.: Školství věc (ne) veřejná. Karolinum, Praha 2011, ISBN 978-80-246-1882-1
Lhotková, I.; Trojan, V.; Kitzberger, J: Kompetence řídících pracovníků ve školství, Wolters Kluwers, Praha 2012, ISBN 978-80-7357-899-2
Pol, M.: Škola v proměnách, MU Brno, 2007, ISBN 978-80-210-4499-9
Schratz, M. a kol.: The Role of School Leadership in the Improvement of Learning. Tempus Public Foundation, Budapest 2010, ISBN 978-963-86699-6-4
Schratz, M. a kol: The Art and Science of Leading a School. Tempus Public Foundation, Budapest 2013, ISBN 978-615-5319-03-07
Trojan, V.: Pedagogický proces a jeho řízení. Pedf UK v Praze 2012, ISBN 978-80-7290-543-0
Aktuální dokumenty (OECD, EU, MŠMT, ČŠI…) Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
|
|
||
podle počtu přihlášených studentů bude zvolena organizační forma kurzu, 3 výukové bloky (12 hodin) + distanční studium a plnění úkolů v e-learningovém prostředí MOODLE Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2014)
|