|
|
|
||
The course is devoted to a large area of comparison of pre-school and primary education from the perspectives of theory, scientific research and school practice. Attention is paid to specific thematic areas that are essential for the development of school education. Specific attention will be paid to the comparison of different models of teacher training in the Czech Republic and other countries.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Obecným cílem předmětu je získání přehledu o aktuálních trendech rozvoje předškolního a primárního vzdělávání u nás a v zahraničí s akcentem na jejich kritické zhodnocení. Konktrétními cíli je orientovanost v konkrétních komparovaných oblastech a schopnost odborné diskuse s argumentací na základě studia odborných pramenů Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Požadavky k ukončení předmětu: Odborná studie věnovaná jedné konkrétní oblasti z pohledu komparace odborných pramenů, výzkumů a např. i vlastní praxe. Součástí je formulace vlastního kritického zhodnocení. Rozsah studie max. 2000 slov. Požadavky ke zkoušce : Odborná diskuse nad vybranými komparovanými oblastmi s uvedením argumentů vycházejících ze studia odborné literatury a vlastní kritické reflexe. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Garbe, Ch., Laufkova, V., Ronkova, J. Literacy in the Czech Republic. Country Report-Children and Adolescents, 2016 Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997 Ronkova, J. Wildova R.: Reading strategies activated in experimental research, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2016 Tymichová,H. : Nauč mne číst a psát. Praha, SPN 1996 Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Přednáška 2x Konzultace 6x Studium odborných pramenů Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Odborná diskuse nad vybranými komparovanými oblastmi s uvedením argumentů vycházejících ze studia odborné literatury a vlastní kritické reflexe. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
- Komparativní pedagogika jako specifická vědecká disciplína, metody komparativní pedagogiky - Kurikulární dokumenty a jejich rozvoj u nás a v zahraničí - Obsah vzdělávání a jeho aktuální možnosti proměny - Hodnocení žákova rozvoje - cíle, metody, procesy a trendy inovace - Individualizace vzdělávacího procesu, inkluzivní přístupy ke vzdělávání, vzdělávání minoritních skupin - Modely přípravy učitelů pro předškolní a primární vzdělávání – koncepce, trendy inovace Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2019)
|