|
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky z obecné didaktiky a ukázat jejich význam v současné pedagogické praxi, analyzovat aktuální aspekty didaktiky s přesahem do reálné školní praxe, prohloubit samostatné didaktické myšlení a schopnost chápat didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací
Bloky výuky:
1. Plánování výuky. Teorie vzdělávacích cílů.Didaktická transformace učiva.
2. Proces výuky. Znaky efektivní výuky. Hodnocení ve výuce.
3. Didaktický způsob myšlení, teoretizace a výzkumu. Výzkum výuky a posuzování její kvality. Vztah oborových a obecné didaktiky. Přístup normativně didaktický a transdidaktický.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|
|
||
Orientace v aktuálním poznání teorie didaktiky a didaktického výzkumu. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|
|
||
Student po prvním bloku výuky předmětu předkládá a) analýzu didaktických jevů a systémových vztahů mezi nimi u předložené ukázky výuky a přípravy na ni. V analýze prokáže dosažení adekvátních didaktických znalostí. V rámci druhého bloku výuky student b) kriticky zhodnotí dvě zahraniční teoretické či empirické didaktické studie (výběr je předem konzultován s vyučující), c) účastní se debaty o kvalitě těchto studií s vyučující a dalšími doktorandy, kompetentně diskutuje i o dalších studiích předložených ostatními doktorandy, d) obhájí jím vytvořený výzkumný design alespoň částečně realizovaného projektu didaktického výzkumu.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|
|
||
ESTES T., Mintz, S. & GUNTER M. Instruction: A Models Approach. 6th ed. Boston: Pearson, 2011.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|
|
||
Přednáška, samostatná práce, rozprava na zadané téma z didaktiky, pozorování výuky ve škole s reflexí, analýza pozorovacích záznamů, didaktická analýza učiva. Rešerše, kritické zhodnocení teoretických a výzkumných didaktických studií a jejich prezentace. Debata nad kvalitou didaktických studií. Obhajoba projektu výzkumného designu vlastní didaktické studie. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|
|
||
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (18.03.2021)
|