|
|
|
||
The course focuses on the development of professional competencies of students related to the ability to evaluate the course of educational processes in the field of natural sciences. In the first part of the course students are acquainted with traditional and modern methods of evaluation and self-evaluation. In the second part students propose the optimal way of evaluating pupils and justify it. In the third part the students deal with the proposal of synthesis of the use of evaluation and self-evaluation in model examples of teaching procedures.
Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (25.10.2018)
|
|
||
aktivní práce na semináři, portfolio Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (25.10.2018)
|
|
||
Kyriacou, C.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-965-8 Reitmayerová V.., Broumová, E.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8. kol. autorů: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3 Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9 Uljens, M.: School Didactics And Learning: A School Didactic Model Framing An Analysis of Pedagogical Implication of Learning Theory. Taylor, Francis. USA: 2007. ISBN 978-0863777004 Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Grada Publishing as.
Čapek, R. (2008). Odměny a tresty ve školní praxi. Grada publishing as.
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011. 153 s. ISBN 978-80-7392-169-9.
Další odborná literatura bude zadávána během studia. Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (25.10.2018)
|
|
||
diskuse nad portfoliem, znalosti v rozsahu sylabu kurzu Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
1. Tradiční i moderní metody evaluace a autoevaluace (portfoliové hodnocení, bodové hodnocení, kriteriálně-procentuální škálování apod.). 2. Praktický nácvik hodnocení prací žáků. 3. Praktický nácvik používání evaluace a autoevaluace na modelových příkladech výukových výstupů. Last update: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (25.10.2018)
|