SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Final thesis seminar - OCRS24UC14
Title: Seminář k závěrečná práci
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 5/0, C [HS]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D.
Teacher(s): prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D.
Annotation -
The course focuses on acquiring theoretical knowledge and practical skills necessary for preparing and completing final theses in the field of special and inclusive education. Students will be introduced to the methodology of educational research, including research approaches, data collection, and analysis techniques, as well as mastering the use of academic literature and citation ethics. Emphasis is placed on the content and formal aspects of academic writing and the presentation of research findings. The course also includes applying the acquired knowledge to the development of students’ own final theses, fostering critical thinking and a scientific approach.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Aim of the course - Czech

V rámci předmětu si studenti osvojí teoretické znalosti a praktické dovednosti potřebné pro přípravu a zpracování závěrečných prací. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborných textů, včetně jednotlivých kroků přípravy závěrečné práce, práce s odbornou literaturou, zásad citační etiky, jazykových aspektů odborných textů a formálních i obsahových náležitostí závěrečných prací. Důraz je kladen také na zásady efektivní prezentace závěrečných prací. Součástí kurzu je rovněž úvod do metodologie pedagogického výzkumu, který studentům umožní uplatnit vědecký přístup při tvorbě jejich odborných prací.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Descriptors - Czech
Úvod do základních principů pedagogického výzkumu a metodologie 1 hod Základní principy pedagogického výzkumu a metodologie v oblasti pedagogiky.
Práce s odbornou literaturou a zdroji v pedagogickém výzkumu 1 hod Práce s odbornou literaturou, vyhledávání relevantních zdrojů, citační etika a správné použití zdrojů.
Formální a obsahová stránka zpracování odborných textů v pedagogice 1 hod Jak správně zpracovat odborné texty v pedagogice, včetně formálních náležitostí a struktury textu.
Metodologie v pedagogickém výzkumu 2 hod Detailní seznámení s metodologií pedagogického výzkumu, výběr výzkumných metod a jejich aplikace.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Zápočet formou oodevzdání návrhu závěrečné práce do strukturované šablony.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Literature - Czech

  1. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum v pedagogice. In: Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník 14. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2006.
  2. KOHNOVÁ, Jana. Metodika psaní závěrečné práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-665-9. Dostupné z: https://pages.pedf.cuni.cz/kamv/files/2019/02/440-version1-metodika_psani_zaverecne_prace.pdf
  3. Kvale, S. (2003). The Psychoanalytic Interview as Inspiration for Qualitative Research. In P. M. Camic, J. E. Rhodes, & L. Yardley (Eds.), Qualitative Research in Psychology (pp. 275-297). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/10595-014
  4. MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 978-80-247-136-25.
  5. SMÉKALOVÁ, Lucie, Jiří HUSA, Kateřina TOMŠÍKOVÁ a Tereza POPOVIČOVÁ. Průvodce zpracováním bakalářské i závěrečné práce: od zadání po odevzdání. 2. přepracované vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2018. ISBN 978-80-213-2904-1.
  6. ŠVAŘÍČEK, Roman, et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Syllabus - Czech
  • Úvod do základních principů pedagogického výzkumu a metodologie
  • Práce s odbornou literaturou a zdroji v pedagogickém výzkumu. Citační etika a správné použití zdrojů
  • Formální a obsahová stránka zpracování odborných textů v pedagogice
  • Metodologie v pedagogickém výzkumu
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
Learning outcomes - Czech

Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni získat teoretické znalosti a praktické dovednosti potřebné pro přípravu a zpracování závěrečných prací v oblasti speciální a inkluzivní pedagogiky. Kurz jim poskytne dovednosti v práci s odbornou literaturou, dodržování citační etiky a formální prezentaci výsledků. Studenti rovněž pochopí základy metodologie pedagogického výzkumu, což jim umožní vytvářet kvalitní odborné práce v oblasti pedagogiky.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (22.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html