|
|
|
||
System of special pedagogical facilities for pre-school education and education of children with physical disabilities. Early care, principles, forms and values.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.06.2019)
|
|
||
written test and oral exam Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Hájková, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. Opatřilová, D., Zámečníková, D.: Somatopedie. Brno: Paido 2007. Křivohlavý: Psychologie zdraví. Praha: Portál 2003. Langmaier, Balcar, Špitz: Dětská psychoterapie. Praha: Portál 2000. Hruška, J.: Komplexní systém výchovně vzdělávací péče o tělesně postižené děti a mládež. Praha: Septima 1995. Vítková, M. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: IPPP ČR 2001. Pfeiffer, J. Facilitační metody v léčebné rehabilitaci. Praha: Avicenum, 1976. Pfeiffer, J. a kol. Rehabilitace, léčebné, pracovní a sociální aspekty. Praha: UK, 1989. Vojta, V., Peters, Vojtův princip,Praha: Grada, 1995. Dylevský, I. Funkční anatomie. Praha: Grada, 1998. Ortopedická protetika - odborný časopis FOPTO (Federace ortopedických protetiků technických oborů). Monatová, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido 2000. Vítková, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Nové trendy ve výchově a vzdělávání osob s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Nabídka edukačních možností a předprofesní příprava OTZP u nás a v zahraničí. Pedagogická podpora, individualizace vzdělávací cesty, pedagogická asistence. Tranzitní programy při nástupu do školy a při přechodu ze školy do zaměstnání. Andragogiky dospělých s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Kurz podává přehled o speciálních metodikách v somatopedii: metodice speciálního psaní, výběru z metodiky práce s žáky s SPU, metodice pracovního vyučování obohaceného o prvky ergoterapie, metodice tělesné výchovy včetně aplikovaných pohybových aktivit a relaxačních technik pro práci s žáky s centrálními poruchami hybnosti. Představuje metodická východiska v edukaci OZTP, vycházející z terapeuticko výchovného konceptu vyučování těchto osob. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|