|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with a wide range of developmental speech disorders in the context of the educational system.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenční formou. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
portfolio, colloquium Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido. KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada. KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál LECHTA, Viktor a kol. (2003): Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál LOVE, R.J., WEBB, W.G. (2009): Mozek a řeč. Praha: Portál. SMOLÍK, Filip, SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ Gabriela: (2014). Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada. PIPEKOVÁ, Jarmila at al. (2010) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozšiř. vydání. Brno: Paido ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694. DELL, C. W. Koktavost u dětí školního věku. Manuál pro logopedickou intervenci. Brno: Paido, 2004. ISBN 80- LECHTA, V. Koktavost: integrativní přístup. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367- Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Ontogeneze řeči jako východisko. Patologie v řeči a jazyce dle různých parametrů. Narušený vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči, fonetické a fonologické poruchy, myofunkční poruchy, poruchy plynulosti řeči, mutismus. Metody a postupy v logopedickém pohledu. Práce s rodinou. Základní diagnostické logopedické postupy. Diagnostika a podpora rozvoje motorických schopností (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika). Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání. Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (06.09.2023)
|