|
|
|
||
Specifics of teaching assistant's work with selected groups of pupils with disabilities (pupils with ASD, pupils with mental disabilities, etc.), rights and duties of a teaching assistant.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.06.2019)
|
|
||
oral exam Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Němec, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. [Assistance in education of socially disadvantaged pupils.] Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9. Teplá, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. [Teacher assistant: how to effectively introduce the position of teacher assistant in schools.] Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9. Morávková Vejrochová, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. [Standard of the work of the assistant teacher.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3.
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: specifika práce asistenta pedagoga v předškolním, základním a středním vzdělávání, specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.), role a preferované formy podpory dětí a žáků v práci asistenta pedagoga v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu, specifika práce asistenta pedagoga s žáky z etnických menšin (model ethnic assistants) a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí; role asistentů z řad romské minority, role asistenta pedagoga v zajištění aktivit volného času: příklady dobré praxe, spolupráce asistenta pedagoga s rodinami žáků a s dalšími relevantními organizace mimo školu (OSPOD, NNO ad.), profese asistenta pedagoga z pohledu zahraničních výzkumů: inspirace pro praxi v ČR. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|