|
|
|
||
Position of psychopaedia in the system of sciences, historical view of the personality of a person with an intellectual disability, a paradigm of handicap, rights of persons with intellectual disabilities, education of children, pupils and students with a mental disability, the adulthood of mentally handicapped person.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (13.06.2019)
|
|
||
written test Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Černá, M a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd..Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2015. Valenta, M, Muller, O.: Psychopedie. 5.vyd. Praha: Parta 2013 Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Psychopedie jako vědní disciplína, pojetí psychopedie a její postavení v systému věd, klasifikační modely mentální retardace, etiologie mentální retardace a výskyt mentální retardace v populaci, inteligence, vývoj péče a vzdělávání osob s mentálním postižením, koncepce politiky státu a Evropské Unie vůči osobám se zdravotním postižením. Paradigma handicapu – model individuálně patologický, model sociálně patologický. Přehled přístupů intaktní společnosti k lidem s mentálním postižením a jejich odraz v poslání, obsahu a organizaci péče a vzdělávání. Významné osobnosti v české i světové pedagogice osob s mentálním postižením.. Psychosomatické zvláštnosti a osobnostní charakteristiky jedinců s mentálním postižením. Utváření sebehodnocení u osob s mentálním postižením v podmínkách společenské exkluze a inkluze. Práva osob s mentálním postižením. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
|