|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with the issues of teaching Russian grammar in the context of teaching Russian in the Czech school environment. The emphasis is on the linguodidactic analysis of grammar in comparison with the Czech language system and on the formation of students' skills in the effective use of grammar in the formation of students' communicative competence in primary and secondary schools.
Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Studující - rozumí principům výuky gramatiky ruského jazyka v kontextu výuky ruštiny v českém školním prostředí, - porovná jednotlivé gramatické prostředy se systémem českého jazyka - ovládá způsoby efektivního využívání gramatiky při formování komunikační kompetence žáků na základních a středních školách. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem, který studující získá za:
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
AKIŠINA, А. А., KAGAN, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. JELÍNEK, S., PURM, R., VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
1. The relationship between language aspects and language skills Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7720 Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Studující - vysvětli vztahy mezi jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi, vysvětlí roli gramatiky při utváření komunikační kompetence žáků, - vysvětlí lingvistickou podstatu gramatiky a její funkce v komunikaci, - popíše psychologické aspekty, které je nutno zvažovat při výuce gramatiky, - vysvětlí problematiku mezijazykového a vnitrojazykového transferu v rámci gramatiky, vysvětlí příčiny vzniku chyb v projevu žáků pod vlivem transferu, uvede možnosti jeho eliminace, - vysvětlí základní lingvodidaktické pojmy, správně používá lingvodidaktickou terminologii, - vysvětlí způsoby prezentace, prvotního nácviku, fixace, opakování a hodnocení gramatiky, - kriticky hodnotí nabídku textů a cvičení k výuce gramatiky prezentovanou v učebnících ruského jazyka z různých úhlů pohledu, zejména pak z hlediska jejich funkčnosti pro rozvoj jazykových návyků, - vytváří vlastní výukové materiály k výuce gramatiky. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (26.09.2024)
|