|
|
|
||
Language didactics and foreign language teaching theory. Linguistic, psychological, pedagogical and psycholinguistic
aspects of foreign language teaching. Goals and fundamental components of communicatively oriented foreign language
teaching. Theories and methods of foreign language learning and teaching.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (18.11.2020)
|
|
||
Cíl kurzu: Seznámit studenty se základními otázkami lingvodidaktiky a obecné didaktiky cizích jazyků jako hraničních vědních disciplín, s jejich předmětem a k bázovým vědním oborům. Uvést studenty do lingvodidaktické terminologie a seznámit je s nejdůležitějšími koncepcemi vyučování cizím jazykům.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (18.11.2020)
|
|
||
Splnění zápočtového testu minimálně na 70%. Na zápočet se vypusuje jeden řádný a jeden opravný termín v příslušném zkouškovém období. Zápočtový test prověřuje lingvodidaktické znalosti se zaměřením na didaktiku ruského jazyka na základní a střední škole v rámci tematických okruhů uvedených v sylabu předmětu. Test je formou otevřených otázek a skládá se v ruském jazyce. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (18.11.2020)
|
|
||
JELĺNEK, S.; PURM, R. a kol. Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly. Praha: SPN, 1991. JELĺNEK, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha: SPN, 1980. CĺCHA, V. a kol. Metodika ruského jazyka. 1. a 2. díl. Praha: SPN, 1982. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: SPN,1976. JELĺNEK, S. a kol. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Praha: UK- Karolinum, 1992. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha: SPN,1985. PURM, R.; JELĺNEK, S.; VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly.Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, třetí vydání (rozšířené a upravené).
časopis Cizí jazyky časopis Russkij jazyk za rubežom časopis Inostrannyje jazyki v škole
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (18.11.2020)
|
|
||
Language didactics and foreign language teaching theory. Linguistic, psychological, pedagogical and psycholinguistic aspects of foreign language teaching. Goals and fundamental components of communicatively oriented foreign language teaching. Theories and methods of foreign language learning and teaching. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (18.11.2020)
|