|
|
|
||
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering
lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art)
with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing
dialogue and monologue forms of oral expression.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (12.10.2018)
|
|
||
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art) with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing dialogue and monologue forms of oral expression. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (12.10.2018)
|
|
||
Účast na domluvených konzultacích, plnění zadaných úkolů, splnění 2 průběžných a 1 závěrečného testu (minimálně na 70 %). Průběžné testy mají 1 řádný a 1 opravný termín, závěrečný test 1 řádný a 2 opravné termíny. Tematický rozsah viz sylabus. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (09.06.2020)
|
|
||
HLAVÁČEK,A.;LIPTÁKOVÁ, Z.: Ruský jazyk. Praktická cvičení a reálie III. Bydlení, nakupování a služby, móda a styl, zdraví. UK PedF, Praha, 2018. ISBN 978-80-7603-004-6 Skácel, J.; Mrhačová, E.; Ries, L.: Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha, MON 1986, II. díl, část A, B. Kopeckij, L. V. a kol.: Orfografija, punktuacija i knižnopismennaja reč russkogo jazyka. Praha, SPN 1979. Žofková, H.: Cvičení a úlohy z ruského pravopisu. Praha, SPN 1990. Ruský denní tisk, aktuální materiály z internetu. Žofková, H.; Hříbková, R.; Pechtěrev, A.: Česko-ruská konverzace. Plzeň, Leda 2000. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (03.06.2020)
|
|
||
Based on morphology and lexicology, it strengthens the knowlege of Russian word formation, mastering lexical-conversational topics (living, shopping, meals, post, phone, town, public transport, science, mass media, applied art) with profound concentration on lexical tasks, working with dictionaries. Complex development of speach skills stressing dialogue and monologue forms of oral expression. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (12.10.2018)
|