|
|
|
||
|
Present Czech stylistics and theory of communication spheres as the basis of communicative conception of Czech didactics with the accent on problems at the first grade of primary school. Possibilities of organic interconnection of language and communication education.
Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Studující si osvojí základní principy komunikační koncepce didaktiky češtiny se specifikací na stylistiku a teorii komunikačních sfér v didaktickém prostředí výuky na 1. stupni ZŠ. Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Celková studijní zátěž: 80 hodin, zakončení předmětu: zkouška (z toho přímá výuka: 10 hodin za semestr, reflexe:10 hod. za semestr, příprava na výuku: 18 hod. za semestr, samostudium 20 hod. za semestr; práce se stud. materiálem 10 hod. za semestr; plnění úkolů ze seminářů: 10 hod. za semestr; příprava na průběžné písemné kontroly: 2 hod. za semestr) Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Podmínky zakončení předmětu: Podmínky a termín jejich splnění vyhlásí na zač. semestru vyučující v semináři. Zkouška. Veškeré infomace budou předány na prezenčním 1.setkání. Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
HÁJKOVÁ, Eva: Kapitoly z didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. HÁJKOVÁ, Eva: Komunikační čiinosti a jejic cíle. Praha: Pedf UK, 2008. Doporučená literatura: HŮRKOVÁ, J.: Česká výslovnostní norma. Praha 1991. KARLÍK, P. - NEKULA, M. - RUSÍNOVÁ, Z.: Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1996. SVOBODOVÁ, I. - ŠIMANDL, J. - ČERNÁ, A. - UHLÍŘOVÁ, L.: Na co se nás často ptáte. Praha: Scientia, 2002. PRAVDOVÁ, M. - SVOBODOVÁ, I:. Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia, 2014. HUBÁČEK, J. a kol.: Čeština pro učitele. Vade Mecum Bohemiae, 2010. Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Obsahové celky: 1. Mluvená podoba češtiny. Výsledky učení: Studující vztáhne ke svému studiu odborné poznatky z lingvistiky (fonetiky a fonologie) a rétoriky. 2. Aplikace poznatků do didaktického prostředí výuky na 1. stupni ZŠ. Výsledky učení: Studující navrhne způsob vedení výukového dialogu pro určitou modelovou situaci ve výuce českého jazyka. 3. Komunikační dovednosti a jejich vytváření: mluvení, naslouchání, čtení, psaní. Výsledky učení: Studující rozliší a aplikuje vyučovací metody pro jednotlivé komunikační dovednosti. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (10.09.2025)
|
|
||
|
Studující vysvětlí a na příkladech ukáže specifika aplikace komunikační koncepce didaktiky českého jazyka v prostředí výuky 1. stupně ZŠ. Další výsledky učení viz Sylabus. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (10.09.2025)
|
