|
|
|
||
The course is focused on the acquisition of didactic competencies needed for the implementation of teaching in the 1st grade of elementary schools in the context of current trends. Through activities associated with algorithms and programming, it creates space for the acquisition of knowledge and skills necessary for the development of computer thinking in 1st grade students. It acquaints students with the possibilities of integrating contemporary robotic technologies into the educational process at the 1st grade, incl. focus on developing pupils' user skills.
Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu "Edukační robotika na 1. stupni ZŠ" je vybavit frekventanty příslušnými vědomostmi a dovednostmi z oblasti edukační robotiky a demonstrovat jim možnosti implementace konkrétních nástrojů a systémů podporujících výuku edukační robotiky na 1. stupni ZŠ do vzdělávacího procesu a ukázat možnosti rozvoje informatického myšlení žáků mladšího školního věku. Zaměřuje se na konstruktivistický (a konstrukcionistický) přístup k výuce, rozvoj kompetencí z oblasti specifického odvětví robotiky – edukační robotiky, rozvoj algoritmického myšlení a digitální gramotnosti, rozvoj informační gramotnosti a rozvoj práce s HW zařízeními, jako jsou technické stavebnice a systémy. Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Samostudium: 25 hodin Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (26.01.2024)
|
|
||
Odevzdání závěrečné práce (nahráním) do online podpory kurzu dle požadovaných parametrů, práci hodnotí lektoři kurzu. Vytvořte textový návrh aktivity s dětmi na 1. st. ZŠ využívající oblast edukační robotiky (např. robotické stavebnice, programovatelné hračky, SW pro podporu algoritmizace apod.) případně doplněný o doprovodné přílohy (např. grafické materiály atd.). Práce se odevzdává výhradně v elektronické podobě. Pro získání klasifikovaného zápočtu je stanoven 1 termín řádný a 2 opravné. Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
LOVÁSZOVÁ, G., PALMÁROVÁ, V., CÁPAY, M. (2011) Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0. VANÍČEK, J. (2012) Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. Brno: Computer Press, 2012. 88 s. ISBN 978-80-251-3749-9. HAVELKA, M., STOFFOVÁ, V. (2017) Robotika - stavba a programování robotů [CD-ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. Studijní texty. ISBN 978-80-244-5194-7. ALIMINIS, D. et al. (2009) Teacher Education on Robotics- EnhancedConstructivist Pedagogical Methods. Athens: ASPETE, 2009, ISBN978-960-6749-49-0. KALAŠ, I., MAYEROVÁ, K. (2017) Základy programování ve Scratch pro 5. ročník základní školy . Dostupné na https://www.imysleni.cz/ucebnice/zaklady-programovani-ve-scratchi-pro-5-rocnik-zakladni-skoly Project PRIM. Dostupné na: https://imysleni.cz/ Další zdroje e-učebnic a materiálů, CMS Google Classroom . Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
- LEGO předškolní (např. Coding Express) - Bee-Bot - Lightbot - LEGO WeDo - Ozobot - Unplugged robotika - Hummingbird - micro:bit - PRIM (imysleni.cz) Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (18.01.2024)
|
|
||
Pro podporu studia je využit LMS Google Classroom (obsahuje výukové a další materiály). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na prvním konzulatčním setkání. Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
|
|
||
Zařaďte problematiku edukační robotiky do vztahu s RVP ZV. Last update: Lapeš Jakub, PhDr. (22.01.2025)
|