|
|
|
||
Tématem kurzu je poradenská profese a její pojetí.Seznámení se systémem školních poradenských služeb /garantovaných MŠMT ČR/ Dítě i mladiství v době školní docházky mají právo na kvalifikovanou poradu i psychologickou pomoc, která mu poskytuje spolehlivé informace pro rozhodování i rozvíjení kvalit jeho osobnosti i při zvládání situačních či vývojových krizí.Nejen žák, ale i rodiče a učitelský sbor mohou konzultovat školní situace s poradenskými pracovníky.
Last update: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (31.01.2022)
|
|
||
Požadavky budou upřesněny v rámci prvního setkání. Zakončíme vědomostním testem po druhé přednášce. Last update: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (31.01.2022)
|
|
||
- Hadj Moussová, Z., Valentová, L. (2002): Poradenské teorie a strategie, UK PedF. Last update: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (31.01.2022)
|
|
||
Pozornost bude věnována etice poradenské práce,objasnění jednotlivých etap poradenského procesu, analýze termínů diagnostika,intervence,konzultační aktivity v poradenské činnosti s konkretizací v oblasti školství.Budou diskutovány nejčastější vývojové problémy předškolních dětí a žáků počátečních tříd ZŠ. teoretická východiska poradenství Hlavní poradenské směry Vývoj poradenství ve světě i nás / základní informace/. Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, etické aspekty v poradenské práci,význam funkce výchovného poradce a ŠMP na škole. Poradenský proces a jeho etapy Psychologická diagnostika v poradenském procesu Činnosti a kompetence jednotlivých aktérů poradenství ve školství: výchovný poradce, ŠMP, školní či poradenský psycholog, PPP, SPC, SVP. Odborné poradenské činnosti: screening, diagnostika, intervence, informační a konzultační aktivity. Last update: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (31.01.2022)
|