Observation practice is closely connected with mathematics didactics courses. Within it, the student visits a designated school. During his/her stay at the school, he/she observes mathematics lessons led by experienced mathematics teachers. He/she keeps a written record of the observation and completes the tasks assigned via LMS Moodle. The aim is to get acquainted with the environment of the school and class, with the teaching style to which the class is accustomed from its teacher. At joint meetings at the faculty, students report on their experiences from school, offer to analyze various situations they have encountered, etc.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (16.09.2021)
Náslechová praxe je úzce propojena s kurzy didaktiky matematiky. V jejím rámci student dochází do určené školy. Při pobytu na škole koná náslechy v hodinách matematiky u určeného učitele či učitelů. O násleších si vede písemný záznam a plní úkoly zadané prostřednictvím LMS Moodle. Cílem je seznámení se s prostředím školy a třídy, s třídním kolektivem i stylem výuky, na který je třída od svého učitele zvyklá. Na společných schůzkách na fakultě studenti referují o svých zkušenostech ze školy, nabízejí k rozboru různé situace, s nimiž se setkali, apod.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (16.09.2021)
Aim of the course - Czech
Cílem předmětu je získat zkušenosti s náslechy na hodinách, uvědomit si, čeho je třeba si všímat, být schopen popsat, jakým způsobem pracuje učitel s matematickým obsahem a jak se žáci učí.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (16.09.2021)
Requirements to the exam - Czech
Vykonané náslechy a účast na reflexích s učitelem. Aktivní účast na reflektivních seminářích na fakultě. Plnění úkolů v Moodle.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (16.09.2021)