|
|
|
||
Current Trends in Psychopedia, the psychopedic diagnosis.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (21.06.2019)
|
|
||
seminar work from psychopedic diagnostics Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Bartoňová, M. a kol. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Brno: Paido 2016. Černá, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2015. Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd.5, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2012. Valenta, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013. Vítková, M.: Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Základní informace. Speciálně pedagogická pedagogika. Praha: IPPP 2001. Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2011. Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka, Kroměříž: Spirála 1995 Mareš, J., Křivohlavý, J: Komunikace ve škole, Brno: MU 1995 Muller, O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, Olomouc: UP 2001 Švarcová, I.: Mentální retardace, Praha: Portál 2000. Vítková, M. a kol.: Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. Paido, Brno 2004. Vítková, M. a kol.: Integrativní speciální pedagogika,Brno, Paido 1998. Ward A.: Nový pohled (Mental HAndicap Law for Eastern Europe) Praha, SZOZP 1995. Curriculum: Rámcový vzdělávací program pro základní školu. Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální. Textbooks, workbooks, methodical manuals.
Acts: Zákon č.561/ 2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání - (Školský zákon), zákon č. 82/2015 Sb. (vybraná ustanovení) Zákon č. 563/2004 Sb. Zákon o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů Vyhláška MŠMT ČR č. 27/2016 Sb. O vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.11.2019)
|
|
||
Přístupy ke klasifikaci mentální retardace – model podpory, model deficitu, podpora samostatnosti a nezávislosti jedince s mentálním postižením, člověk s mentálním postižením ve světě práce, způsobilost k právům, právní subjektivita, hodnocení rizika, celoživotní vzdělávání. Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice. Historie psychopedické diagnostiky. Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice. Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku. Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném. Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky. Hodnocení adaptivního chování. Diagnostické škály (Vinelandská škála, P-A-C archy). Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|