|
|
|
||
Úkolem předmětu je seznámit posluchače s metodickými základy zájmových činností v kontextu porozumění širší pedagogicko-psychologické závislosti realizace zájmových činností.
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je předstvit zájmy a zájmové činnosti, ukázat je jako soubor orgnizovaných i volnočasových cílevědomých aktivit,jimiž jedinci rozvíjí své potřeby, zájmy a schopnosti. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Vypracování požadavaného podkadku k získání atestu a jeho obhajoba. Podklad je obvyle příprava na realizaci volnočasvé aktivity, jež je pak součástí profesního portfolia. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času.Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování.Praha : Portál, 2002. HÁJEK, B. , HOFBAUER, B. , PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : PF UK, 2003. ISBN 80-7290-1 Školská zařízení pro zájmové vzdělávání.Soubor metodických textů k činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže, školních klubů, školních družin. Praha : MŠMT, 2002. Výukové programy v činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže.Praha : IDM MŠMT, 2003. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN-80-7178-463-X Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
- Širší pedagogicko-psychologické kontext realizace zájmových činností - Cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, - Zájmový útvar jako specifický druh sociální skupiny, - Osobnost vedoucího zájmových útvarů ( zvl. podíl odbornosti a sociálních dovedností, sociální role), Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Adresa sdíleného dokumenty pro zápis do týmů: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bkHv5ZPitNyPUQSb3MY93D8onLSeM9p7Ay4VVIzQaB0/edit?usp=sharing Adredsa studijní opory v moodlu: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8977 Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.02.2024)
|
|
||
Studující - se orientuje v pedagogicko-psychologickém kontextu realizace zájmových činností a dokáže diskutovat o rozličných aspektech tohoto kontextu - rozumí následujcím pedagogickým kategoriím, dokáže je uplatnit v komunikaci, při přípravě a reflexe výuky: cíle, obsah, metody a formy zájmových činností, - navrhuje smyluplnou vzdělávací a výchovnou aktivtitu Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (28.01.2025)
|