|
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0. HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7367-013-5. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80 7367-679-7. PIPEKOVÁ, J a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80.7315-120-0. RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: PedF, 2006. ISBN 80-244-1475-9. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80- 247-1733-3. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1. |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
Written exam in the form of a test. The student has 3 attempts, two of which are corrective. |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (22.06.2022)
Special education, the content of subject, the objectives, specialization, new trends, internal structure of pedagogical sciences. The types of the health handicaps. Special schools, the types of the special school institutions. The integration of the pupils with health handicaps in the regular education. New legislative in the education of persons with health disabilities. |