Philosophical aspects of education - OCDI17PV02
|
|
|
||
The aim of the course is to inform students about current problems that affect the work of teaching staff - education and upbringing in a broader social context.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Vypracování zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Kraus, B., Poláčková, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. KUNC, J. a kol. Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum, 2002. PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: Nakladatelství ISV 2001. STRACENÝ, J. Společnost a vzdělávání. Praha: UK Pedagogická fakulta 2013. Interní materiály pro studenty (http://vzdelavani-dvpp.eu/?link=22). Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Ústní zkouška je zaměřena na zvládnutí příslušných vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny. Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
characteristics of the current state of society from the social, economic, political and philosophical point of view;
the role of education in society;
analysis of selected aspects of educational policy and the role of teaching staff;
the relationship between education policy and economic development;
state school policy;
basic principles of philosophical, political and legal thinking;
education of a democratic citizen Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|