|
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
Gillernová, I. (2004). Didaktické dovednosti v přípravě učitelů psychologie. In Vališová, A. a kol. (2004). Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum. Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing. Kuberová, H. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál. Nohavová, A. (2018). Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta. Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Sokolová, L. (2010). Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Vašutová, M., Ježková, V. (2015). Didaktika psychologie: vybrané kapitoly. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. Vízdal, F. (1987). Didaktika psychologie. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (14.02.2024)
1. Content of teaching psychology, pedagogy and social work 2. Didactic principles and their application to the curriculum of psychology, pedagogy and social work 3. Problematic situations in teaching psychology, pedagogy and social work 4. Creation and use of projects in teaching psychology, pedagogy and social work 5. Evaluated in Teaching Psychology, Pedagogy and Social Work 6. Textbooks and other aids for teaching psychology, pedagogy and social work 7. Media and multimedia in teaching psychology, pedagogy and social work 8. Relation of teaching psychology, pedagogy and social work to personal and social education 9. Ethical aspects in the work of a teacher of psychology, pedagogy and social work 10. Extracurricular teaching of psychology, pedagogy and social work |