|
|
|
||
The subject is focused on the issue of multiculturalism in society and the phenomena influencing the coexistence of majority society with minorities, the position of foreigners and ethnic minorities in the Czech Republic. Attention is also paid to the education of children and pupils from ethnic minorities and support measures in the education of these pupils.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Aktivní účast na výuce (min. 70%), zpracování a obhájení seminární práce, absolvování zkoušky (v případě neúspěchu dva opravné pokusy). Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty. [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz. Černík, Jan et al. S vietnamskými dětmi na českých školách. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 2006. 221 s. Multikulturní inspirace.ISBN 80-7319-055-9. Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6. Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3. Moree, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s.ISBN 978-80-86961-61-3. Šotolová, Eva. Vzdělávání Romů. Vyd. 4., V nakl. Karolinum 2., rozš. a upr. Praha: Karolinum, 2011. 130 s., [24] s. obr. příl.ISBN 978-80-246-1909-5. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Tematické vymezení předmětu: Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|