Initial Literacy and Its Development - OBSP18380
Title: Rozvoj počáteční gramotnosti
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/0, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OBSP18099
Interchangeability : OBSP18780
Is interchangeable with: OBSP18780
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje gramotnosti na počátku školní docházky (a v průběhu primární školy) a s didaktickým systémem, který tento rozvoj ovlivňuje. Obsah kurzu je zaměřen na psychologické základy výuky počátečního čtení a psaní, na metodické postupy užívané ve školní praxi a na didaktické principy, které školní výuka musí respektovat (individualizace práce, hodnocení individuálního rozvoje atd.). Součástí kurzu je i řízená průběžná praxe, při které se studenti seznámí s praktickou aplikací variabilních metodických postupů, včetně postupů alternativních didaktických systémů. Kurz bude realizován formou přednášek a seminářů. Semináře budou probíhat v prostorách základních škol tak, aby praktická a teoretická výuka bylo efektivně integrována.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)

DOLEŽALOVÁ,J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002.

KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998.

TYMICHOVÁ, H. Nauč mne číst a psát. Praha: SPN, 1999.

WILDOVÁ,R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.