|
|
|
||
Podmínky udělení klasifikovaného zápočtu: 1) docházka: povolená 1 absence (4 hodinová) případně dvě absence 2 hodinové. 2) plnění zadaných úkolů jako příprava na hodinu (zpravidla prostudování literatury, seznámení se dopředu s výzkumnými nástroji apod.) 3) zpracování návrhu výzkumného projektu.
ad 3) Návrh projektu bude obsahovat a bude strukturován do pěti částí následovně: 1. téma výzkumu, 2. přehled dostupné literatury (na základě rešerše literatury, přehled zjištění předchozích výzkumů, případně teoretická východiska, včetně cizojazyčných zdrojů), 3. formulace výzkumného problému a hypotéz, 4. návrh nástroje sběru dat a strategie sběru dat (způsob výběru vzorku, časový a organizační plán), 5. návrh způsobu zpracování dat včetně návrhu statistického zpracování dat.
Termín odevzdání zápočtové práce (zaslání mailem oběma vyučujícím): 3.1.2013
Termín pro plnění zápočtů: 10. 1. 2013 od 8,55 -12,15 hod. Každá studentka a student budou mít připravenu prezentaci (ppt nebo jiný formát) pro prezentování svého projektu výzkumu. Jen vybraní studenti budou muset prezentaci skutečně prezentovat a obhájit dne 11. 1. 2013 před ostatními. Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)
|
|
||
Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál. Kerlinger, F.N. (1972) Základy výzkumu chování. Praha, SPN. Clark-Carter, D. (2010). Quantitative psychological research. 3rd Ed. New York, Psychology Press. Goodwin, J.C. (2010) Research in psychology. Methods and designs. 6th Ed. New Jersey, Wiley. Nunnally, J.C., Bernstein, I.H. (1994). Psychometric theory. 3rd. Ed. McGraw-Hill. Shadish, W.R., Cook, T.D.; Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Causal Inference. Belmond, CA, Wadsworth.
Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)
|
|
||
Sylabus kurzu (dle termínů setkání)
11.10. Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích)
25.10. Validita a reliabilita, standardizace; Inteligenční a didaktické testy,
8.11. Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling).
22.11. Seznámení s výzkumnými nástroji: Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvního stupně (metoda sémantického výběru)
6.12. Experimentální uspořádání a kvaziexperiment
20.12. Seznámení s nástrojem: Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, Sociometrie, (případně pozorování a meta-analýza)
Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)
|