Drawing 2 - OB9321A29
|
|
|
||
Picture as peculiar expression of graphic culture.Preparatory and final picture, changes of its
understanding. Significance of portrait and image of human figure in interpersonal
comunication.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Prohlubovat praktické a teoretické znalosti v oboru. Vymezení oboru kresba. Hledání smyslu kresby v současném výtvarném provozu. Příprava a vytvoření závěrečných prací v letním semestru. Pochopit význam zobrazování lidské figury a portrétu pro vnímání a prožívání reálného světa. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Hlaváček,K.: Kompozice podle R.Arnheima.Praha 1995
Mirko,Z.: Základy výtvarného názoru,Praha 1992 Karkanová,H.: Současná česká kresba, Moravská gal.Brno 1990 Potůčková,A. : 100+1 uměleckých děl z 20 stol. ČMVU,Praha 2000 Wittlich,P., Nešleha: Monografie nakl. gallery, 2004 Bor, D.Ž. :Napříč královským uměním,Trigon,Praha 1995 Aktuální výstavy, monografie, per. tisk
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
lectury/seminar Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Requirements for credit:
Attendance on seminars, submission of all practice work, home work. Attendance for examination: Figural composition Attendance in lessons, presentation of pictures Form of exam: oral and practical Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|
|
||
Key words: information, reality, human, media, convention, composition, material, information, ilusion,
Teorie : Possibilities of picture and picture expression in graphic working. What is permanent and what is variable in creation of human picture and its observation. Praxe: 1/ Choice of theme. 2/ Preparatory pictures, studies, composition projects. 3/ Election of technology and extent of final work or works. 4/Manufacture of final work. Reserved preparation: create selfportrait, student can also use nontraditional technique. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
|