SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Teaching Practice in Art Education I - OB7321325
Title: Reflexivní praxe z VV I - spec. VV
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017 to 2019
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/3, C [HT]
Capacity: unknown / 13 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Annotation -
Continuous testing and analysis of a level attained in artistic and psycho-didactic dimension of professional competence of an art education teacher. Preparation of students´teaching performances and their testing in pre-school education, especially in the kindergarten.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Aim of the course -

Attainment targets:

Develop students´ ability to plan and teach a lesson as well as evaluate their pedagogical performance. The ability to evaluate children´s creative process and resulting artifact will also be promoted in terms of pre-school educational programs.

 

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Descriptors -

Key Words: Responsible decision making, planning, realization, interaction, knowledge and experience, process and product

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Course completion requirements - Czech

zápočet; přesné požadavky budou zadány v začátku kurzu

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Literature - Czech

* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I.1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2.
SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1.
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Teaching methods -

Form of teaching: student´s teaching performances

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
Requirements to the exam -

Credit : Reflective evaluation ofstudent´s pedagogical experiments. Demonstration of their results.

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (11.10.2018)
Syllabus -

Theory: Applying knowledge in visual arts practice. Theoretical reflection of student´s teaching performances.

Practice: Student´s teaching performances and their reflective evaluation.

 

Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html