|
|
|
||
|
Visual Arts Education: Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models
of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (29.09.2015)
|
|
||
|
Create condition for meaningful and responsible decision-making of pre-school teachers. The focus will be on creative process and its evaluation. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
|
|
||
|
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.11.2019)
|
|
||
|
exam; the requirements will be given in the beginning of the semester Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
|
|
||
|
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995. 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006)
HAUKOVÁ,H. Didaktika výtvarné výchovy VI. Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. 109 s. ISBN 978-80-7290-434-1.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X.
HAZUKOVÁ,H.; DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy (příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1.
KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009.
PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (29.09.2015)
|
|
||
|
Credit: paper: theoretical and practical part Exam: proving theoretical and practical competence of pre-school teacher on both psychodidactical level and the level of visual art education. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (29.09.2015)
|
|
||
|
responsibility, decision-making, planning and evaluation, curriculum, gallery education Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (25.02.2018)
|