|
|
|
||
Students have the opportunity to realize the practice of dramatic education during the whole semester, under the guidance of faculty teachers - specialists who use methods and techniques of drama education in their pedagogical practice. Students work intensively with one group of children and in practice they have the task of realizing lessons of drama education focused on 1. development of social relations in class, 2. the use of other art education, 3. work with literary texts, 4. the structuring of drama, 5. to solve current problems of pupils. Students are graded on the basis of a senior teacher's assessment.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.03.2018)
|
|
||
Students will gain competency in planning, realization, reflection and assessment of drama education in primary and pre-school facilities, deepen the competence to self-reflection.
The basic means of gaining these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the subject of Theory and Didactics of Dramatic Education. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.03.2018)
|
|
||
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností (dva náslechy u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami).
Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. Předložení písemných materiálů: - popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy - plány činností a hodin s reflexemi - poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele, - další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy. Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. Last update: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná praxe. Diskuse. Rozbor
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
1 / Introduction to the given issue, instruction of students, introduction of students with requirements for obtaining KZ.
2 / Teaching of Teachers Using DV Methods and Techniques in Teaching.
3 / Implementation of a lesson based on the current issue, topic, class / school trip, social relations, class life /.
4 / Implementation of a lesson based on the currently taught subject and expected outcomes / cooperation with the teacher / teacher.
5 / Realization of lesson inspired by literary text / fairy tale, reputation, short story, poetry, fable.
6 / Realization of a lesson in which the dramatic education will be connected with other aesthetic-educational subjects (VV, HV, pohybová).
7 / Implementation of the Structured Drama - realized with regard to the possibilities and experience of the given age category of children. / inspiration: historical theme, literary text, social relations, etc. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.03.2018)
|
|
||
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova. Last update: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Active participation in observation and reflection of activities (two attendance at the teacher / teacher, lessons led by other students).
Planning, implementation and reflection of individual activities and teaching units based on the school's SEP, class plans and respecting the framework plan of activities The practice of drama education II.
Submission of written materials:
- a description of how dramatic education is incorporated into the school's SEP
- Activity plans and reflex hours
- notes on the diagnosis and assessment of individuals and classes in dramatic education, the style of teacher work,
- other lessons and lessons learned, lessons learned and suggestions from the recommended literature
Drawing up the final written considerations.
Demonstrate the ability to talk about suggestions from the recommended literature - an oral interview before granting a classified credit.
100% attendance, absence due to illness will be replaced by an agreement with the supervisor.
Fulfillment of the requirements for the content of individual dramatic lessons. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.03.2018)
|