|
|
|
||
Interconnect acquired knowledge, skills and independently prepare, implement and evaluate larger sections of educational work (day-to-day management, implementation of thematic unit, project) in pre-school facilities. The aim of the practice is to demonstrate the ability to work independently with preschool children. The pivotal task of two-week teaching practice is the preparation and implementation of specific sections of educational work and their subsequent reflection with an emphasis on self-reflection. The aim of the practice is to familiarize students with the school educational program and respect the age and individual needs of preschool children. The content of the practice is to learn how to evaluate the interaction between the teacher and the children and to use the results of the evaluation among the children for the planning and implementation of educational work in pre-school facilities.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (20.05.2019)
|
|
||
Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku (připravit, realizovat a reflektovat vzdělávací projekt pro děti předškolního věku) Last update: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
|
|
||
Badegruber, B.: Otevřené vyučování ve 28 krocích. Praha, Portál 1994.
Calgren, F.: Výchova ke svobodě. Praha, Baltazar 1991.
Červenka, S.: Angažované učení. Praha, T. Houška 1992.
Červenka, S.: Učit se, Učit se? Učit se! aneb angažované učení v praxi. Praha, Agentura Strom 1993.
Dinkmeyer, D., McKay, G. D.: STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha, Portál 1996.
Gardošová, J., Dujková, L.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha, Portál 2003.
Grecmanová, H. ? Urbanovská, E.: Waldorfská škola. Olomouc, HANEX 1996
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha, Portál 2000.
Houška, T.: Škola hrou. Praha, T. Houška 1991.
Jeřábková, B.: Mateřská škola jako životní prostor I. Brno, Masarykova univerzita 1993.
Krejčová, V., Kargerová J.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha, Portál 2003.
Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, Nakladatelství světových pedagogických směrů 1998.
Praha, Karolinum 1995.
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994.
Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha, SNP 1992.
Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování. Brno, Paido 1995.
Steiner, R.: Filozofie svobody. Praha, Baltazar 1991.
Svobodová, J. ? Jůva, V.: Alternativní školy. Brno, Paido 1995.
Šebestová,V. ? Švarcová, J.: Maria Montessori ? aktuálně. Praha, Vyšší pedagogická škola a SPgŠ a gymnázium v Praze 6 Evropská 33.
Štech, S.: Škola stále nová. Praha, Karolinum 1992.
Václavík, V.: Cesta ke svobodné škole. Kapitoly ze srovnávací pedagogiky. Hradec Králové, Líp 1997.
Váňová, R. ? Nejedlá, D.: Texty ke studiu reformní pedagogiky v ČSR (30. léta 20. století)
Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal. Praha, Portál 1997. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
|
|
||
practice Last update: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
|
|
||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
- konstituovat osobitý učitelský přístup jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích Last update: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
|