Propojit získané vědomosti, dovednosti a samostatně připravit, zrealizovat a evaluovat větší úseky vzdělávací práce (vedení celého dne, realizace tématického celku, projektu) v předškolním zařízení. Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku.
Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické praxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku. Náplní praxe je naučit se vyhodnocovat interakce mezi učitelkou a dětmi a mezi dětmi vzájemně a efektivně výsledky evaluace využívat pro plánování a realizaci vzdělávací práce v předškolním zařízení.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)
Aim of the course - Czech
Cílem praxe je prokázat schopnost samostatně odborně pracovat s dětmi předškolního věku (připravit, realizovat a reflektovat vzdělávací projekt pro děti předškolního věku)
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)
Teaching methods -
practice
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
2 týdny praxe v předškolním zařízení
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Requirements to the exam - Czech
stoprocentní účast studenta v rozsahu celé pedagogické praxe (omluvená neúčast musí být po dohodě nahrazena)
předložení pedagogického deníku (dokumentování přípravné fáze, vlastní realizace, reflexe, sebereflexe
projektu nebo týdenní vzdělávací práce v mateřské škole)
splněné požadavky vedoucího praxe (viz. příloha)
pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Syllabus - Czech
- konstituovat osobitý učitelský přístup jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích pedagogických kompetencí) - připravit, zrealizovat a zreflektovat vlastní tématický celek či projekt (vzdělávací práci v rozsahu 1 týdne) - ověřit si začátečnickou učitelskou způsobilost - význam sebereflexe (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností) - hledání vztahu k teorii