|
|
|
||
The goals of this seminar are to: Apply theoretical knowledge about alternative trends in the preschool education into the pedagogical practice Discuss professionally about the alternative and modern programmes of preschool education on the basis of the present theoretical knowledge The contents of the seminar are: A professional discussion The analysis of the school documentation, pedagogical situations, and the solution of pedagogical situations The preparation for direct work with children To search new inspirations for future pedagogical work, students? reflections, a self-reflection, etc.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
|
|
||
Dinkmeyer, D., McKay, G. D.: STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha, Portál 1996.
Gardošová, J., Dujková, L.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha, Portál 2003.
Grecmanová, H. ? Urbanovská, E.: Waldorfská škola. Olomouc, HANEX 1996
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha, Portál 2000.
Jeřábková, B.: Mateřská škola jako životní prostor I. Brno, Masarykova univerzita 1993.
Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, Nakladatelství světových pedagogických směrů 1998.
Praha, Karolinum 1995.
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994.
Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha, SNP 1992.
Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování. Brno, Paido 1995.
Steiner, R.: Filozofie svobody. Praha, Baltazar 1991.
Svobodová, J. ? Jůva, V.: Alternativní školy. Brno, Paido 1995.
Šebestová,V. ? Švarcová, J.: Maria Montessori ? aktuálně. Praha, Vyšší pedagogická škola a SPgŠ a gymnázium v Praze 6 Evropská 33.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
|
|
||
Forms of teaching: seminar Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
|
|
||
Požadavky ke kontrole studia Požadavky k zápočtu:
Aktivní účast na semináři, prezentace zvoleného alternativního či inovativního směru a přípravy na vzdělávací činnost ve vybrané mateřské škole vycházející ze školního programu (na základě domluvy s ředitelstvím MŠ - příprava mikrovýstupu, celého dne nebo projektu) s následnou reflexí a důrazem na sebereflexi.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
|
|
||
diskuze o alternativních a inovativních mateřských školách (hledání vztahu teorie a pedagogické praxe) restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení reflexe hospitačních praxí sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch) konkrétní individuální a skupinové úkoly (např. navrhnout schéma rozhovoru s rodiči, proč se rozhodli umístit jejich dítě do této alternativní mateřské školy, prostudovat alternatviní či inovativní školní program a vypracovat přípravu na mikrovýstup nebo projekt, vytvořit si pozorovací a hodnotící arch pro praxi v alternativní mateřské škole atd.) aplikace teoretických znalostí (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.)
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2010)
|