The aim of the course is to introduce students to some topics in social and educational psychology that are relevant to pedagogical practice in kindergartens. Specifically, the following topics will be addressed: socialization in the family and school, social and cognitive learning, social roles and personal identity, social communication, social groups, teacher identity, and motivation. In the course, learners will work on an assignment. The course concludes with a written test.
Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
Cílem kurzu je seznámit studující s některými tématy sociální a pedagogické psychologie, která jsou relevantní pedagogické praxi v mateřských školách. Konkrétně bude pozornost věnována těmto tématům: socializace v rodině a ve škole, sociální a kognitivní učení, sociální role a osobní identita, sociální komunikace, sociální skupiny, učitelská identita, motivace. V rámci kurzu studující vypracují zadaný úkol. Kurz je uzavřen písemným testem.
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (28.02.2018)
Literature - Czech
Bendl, S. - Kucharská, A.: Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha, PedF UK 2008.
Čáp, J.: Psychologie vyučování a učení. Praha, Karolinum 1994.
Výrost, J. - Slaměník, I.: Sociální psychologie. Praha: ISV nakladatelství 1997.
Nakonečný, M.: Sociální psychologie. Praha: Academia 1999.
Helus, Z. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum 1992.
Hrabal, V.: Jaký jsem učitel? Metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. Praha, SPN 1988.
"Rodina a škola". Časopis Pedagogika. 1999, 1. Monotem. číslo.
Vágnerová, M. - HadjMoussová, Z. - Štech, S.: Psychologie handicapu. Praha, Karolinum 2004. (kapitola S. Štecha)