SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2016/2017
   Login via CAS
Development of technical and digital Education in pre-school - OB7119105
Title: Základy technické a informační gramotnosti pro předškolní vzdělávání
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2016 to 2016
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 0/2, Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Class: Volitelné předměty pro PS
Annotation - Czech
Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a dovednostmi při práci s interaktivní tabulí, tablety, programovatelnými stavebnicemi a programovatelnými hračkami. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky. Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (30.01.2017)
Requirements to the exam - Czech

Ústní zkouška: 

1. rozbor zpracovaných úkolů prezenční části - tj. zpracování úkolů plynoucích z prezenční části výuky (základní podklad k ústnímu zkoušení)

2. zkouška z témat plynoucích z prezenční části a a doporučených materiálů

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (30.01.2017)
Syllabus - Czech

Interaktivní tabule a digitální učební materiály

·        Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky

·        Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití, Softwarová podpora

·        Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

·        Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli

 

Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky

·        Možnosti a význam využití programovaných hraček

·        Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)

 

Programovatelné stavebnice a jejich aplikace

·        Možnosti a význam využití robotiky ve vzdělávání

·        Teoretická východiska edukační robotiky

·        Pedagogické přístupy uplatňované v edukační robotice (např. konstruktivní, projektový, problémový, kolaborativní aj.)

·        Edukační robotika v kontextu konstruktivismu a konstrukcionismu

·        Sady a stavebnice využitelné v rámci edukační robotiky

 

Tablety a možnosti využívání multimediálních prvků

·        Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání

·        Teoretická východiska a praktická práce s tablety

Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (16.04.2017)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html