|
|
|
||
Students learn to use creative-expressive methods based on art therapy and critically reflect their own relation to art activities in art education. Students will acquire basic competencies to lead experiential activities and to solve personal and disciplinary problems of pupils. Students learn to use basic psychohygienic and ethical norms of educational work in art education.
Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti terapeutických, arteterapeutických a artefiletických metod a dovednostmi k přípravě a vedení artefileticky pojatých výchovně vzdělávacích aktivit. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
|
|
||
CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. JEDLIČKA, R.; KOŤA, J.: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. SLAVÍK, J. Artefiletika. In ROESELOVÁ, V. a kol.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2000, s.50 - 52, 192 - 206. SLAVÍKOVÁ, V.; SLAVÍK, J.; HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné čarování - artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2000. VANĚK, J. Úvod do estetické zkušenosti. Praha : Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky, 1997. Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
|
|
||
seminář Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
|
|
||
Aktivní účast min. 70% (vzhledem k sebezkušenostnímu charakteru semináře), vypracované úkoly zadávané během semestru v portfoliu, vypracovaná reflektivní bilance a didaktický úkol, absolvování závěrečného pohovoru. Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
1. metodická stránka artefileticky pojaté výuky (methodics of artephiletical lesson) - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum 2. teoretická stránka artefileticky pojaté výuky (theory of artephiletical lesson) - obsah zážitku v edukativní situaci, koncept, prekoncept, komunikace, reflexivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl artefiletiky a arteterapie, umění a artefiletika 3. praktická složka semináře (practical part of the course) - vlastní tvorba a návštěvy galerií nebo muzeí výtvarného umění, reflexe výtvarného zážitku klíčová slova: výtvarný zážitek, obsah, výraz, reflexe, prekoncept, koncept Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2013)
|