|
|
|
||
Artwork in public and personal area and in the educational situation. Art organizations and institutions: types, role,
conception, collections. Educational programs in galleries and Art museum. Educational situation, function of interpret and
lector of visual art. Artwork, viewer, recipient. Perception and aperception of Artwork.
Project of educational program in Gallery in the framework ?artework ? lector ? recipient?.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Attainment targets:
To be able to analyse main concepts of good gallery education practice and to respect plurality of interpretations in cultural contexts, reflecting up on multiple functions of an image in contemporary culture. Designing an educational model for a particular cultural artefact, designing and editing of educative materials for the gallery and museum of art.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Recommended literature: Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2012,2013): Galerijní a muzejní edukace 1 a 2 [Gallery and Museum Education]: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogicka fakulta. Fulková, M. (2008): Diskurz umění a vzdělávání. [Discourses of Art and Education] Jinočany: H&H. Bryson, N., Umění v kontextu [Art in Context] (2005) Vizuální teorie.[Visual theory] Jinočany: H&H. 261– 287 Fulková,M. Diskruzy umění a vzdělávání. (2008) Praha: H&H Fulková M.,Straker,A: and Jaros,M. (2004) The Empirical Spectator and Gallery Education. International Journal of Art &Design Education, vol.23, NO.1pp. 4-15 Kitzbergerová,L. (2017) Na výstavě Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Výtvarná výchova, 57 (1-2), 106-112 Říhová, K., & Bláha, L. (2017). Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80 Smetanová,B. (2018) Cesta na Kinteru.Výtvarná výchova, 1-2(58), 46-52
Last update: Říhová Kristýna, Mgr., DiS., Ph.D. (27.09.2018)
|
|
||
lecture 1 seminar 0
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Evaluation:
Continual assesment of reflective journals and visual portfolio, submition of pilot studies on a chosen theme.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
* Key Words: Last update: Říhová Kristýna, Mgr., DiS., Ph.D. (27.09.2018)
|