SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to Inclusive Education - OB2318110
Title: Základy inkluzivní pedagogiky
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (35)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Pre-requisite : OB2318099, OB2318210, OB2318211
Is pre-requisite for: OB2318111, OB2318114, OB2318113, OB2318112
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (22.05.2006)
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze
Literature - Czech
Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)

MÜLLER,O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP,2001.

ISBN 80-244-0231-9

GRAY,H.:Rovnost příležitostí při diagnostice dětí a inkluzívní uspokojování speciálních potřeb. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno.2003. FSS MUNI. ISBN 80-85947-82-X.117-127

HÁJKOVÁ,V.: Integrativní pedagogika a její metodické nástroje pro vzdělávání osob se speciálními potřebami v běžných školách. In Sborník příspěvků: Inkluze jako východisko vzdělávání osob se zdravotním postižením. Konference 17.6. 2003 [online],. Most: Magistrát města Most.

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

KOCUROVÁ, M.: Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy. Pelhřimov: vyd.A.Čeněk, 2002, ISBN 80-86473-23-6

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html