|
|
|
||
|
The course is based on development and contemporary conception of social medicine. It deals with social democratic information, social pathological phenomena from the perspective of their incidence and expected trends within population, documents on healthy development of children (Convention on the Rights of the Child, Declaration on Survival, Protection and Development of Child), threat of different groups of children and possible solutions to problems (interdisciplinary care).
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2010)
|
|
||
|
The reason of this course is to bring closer the health and social problems related to pediatric and adolescent care. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
|
|
||
|
Vzhledem k tomu, že nebude prozatím z důvodu pandemie COVID-19 možnost se osobně setkávat, je nutné upravit podmínky: Předmět je hodnocen 3 kredity. To odpovídá cca 90 hodinám studentské práce (včetně přímé výuky). Je nutné tedy počítat s domácí přípravou a úkoly. O výuku se dělí dr. Hanušová (6.10. a 20.10.2020), zbývající termíny MUDr. Milan Cabrnoch, MBA Přímá výuka se přesune do on-line prostředí. Konkrétní pozvánka k přístupu na „schůzku“ (on-line výuku) bude všem zapsaným studentům zaslána nejpozději den předem na mailovou adresu, která je uvedena u každého v SISu. Prosím, zajistěte si přístup k internetu, mikrofon a popř. i kameru. Přímá výuka se přesune do on-line prostředí. Na termíny výuky, které jsou uvedeny v rozvrhu dle SISu, si prosím, zajistěte přístup k internetu, mikrofon a popř. i kameru. Naše komunikace se bude uskutečňovat mailem, v Moodle a on-line (výuka dr. Hanušová přes MS Teams, dr. Cabrnoch přes Google meet). Odkaz na Moodlu máte uvedený v SISu, Vstupní klíč (k zápisu) k předmětu obdržíte na prvním našem on-line setkání. V Moodlu naleznete studijní materiály, odkazy apod. Zadané úkoly bude potřeba odevzdávat v průběhu semestru k určeným datům. Po každém stanoveném termínu každému příslušný vyučující napíšu zpětnou vazbu. Vlastní průběh písemné zkoušky, vzhledem k možným preventivním hygienickým opatřením (COVID-19), bude upřesněn v průběhu semestru. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (29.09.2020)
|
|
||
|
1. DUNOVSKÝ, J.; Et al. Sociální pediatrie. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1999. 297 s. ISBN 80-7169-254-9 2. DUNOVSKÝ, J.; MITLÖHNER, M.; HEJČ, K.; HANUŠOVÁ-TLAČILOVÁ, J. Problematika dětských práv a komerčního sexuálního zneužívání dětí u nás a ve světě. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1201-6 3. KOVAŘÍK, J. Dětská práva, právní povědomí, participace dětí a sociální služby. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2001. 220 s. ISBN 80-7040-531-7 4. KOVAŘÍK, J., PAZLAROVÁ, H.; BUBLEOVÁ, V. Práva ohrožených a znevýhodněných dětí. [online]. [cit 2008-05-04]. Dostupné z 5. MATĚJČEK, Z.; DYTRYCH, Z. Nevlastní rodiče a nevlastní děti. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. 143 s. ISBN 80-7169-897-0 6. Práva dítěte 2001 - 2010 v dokumentech OSN. Praha: Česká sekce DCI, 2002. 7. ŠPECIÁNOVÁ, Š. Sociálně-právní ochrana dětí. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. 36s. ISBN 978-80-86991-27-6.
8. MOTEJL, O. et al. Rodina a dítě. Brno: Kancelář veřejného ochránce práv, 2007. 215s. ISBN 978-80-254-1750-8. 9. Práva dítěte v dokumentech. 1. vyd. Praha: Themis, 1998. ISBN 80-8521-56-7 Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
|
The course-unit credit requirements: successful writing of the credit test - open and closed questions (min. 75%). It is possible to use 3 attemps for writing test - one regular, two corrective. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
|
1. Basic social demographic data, social pathological phenomena, looking at current and future trends in the population. 2. Pediatric development, development stages and children?s needs, requirements and children?s rights. 3. Documentation that guarantee healthy pediatric development. 4. Family, substitute family care, family therapy. 5. Endangered and affected groups of children and ways of resolving occurring problems (interdisciplinary work) Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2010)
|
