|
|
|
||
The course presents the basic paradigms of health promotion and health care. It defines the concept of health literacy and its development priorities. Based on the WHO Health 2020 as the framework of European health policy for the 21st century.
Last update: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
The aim of the course is to introduce students of health education, motivate them to actively focus on issues of human health in terms of European health strategy and health education issues in the context of education and training. Last update: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|
|
||
1. ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. Výchova ke zdraví. Vybrané kapitoly. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2010, s. 127. ISBN 978-80-247-3231-8. 2. ČEVELA, R., ČELEDOVÁ, L., KALVACH, Z. , HOLČÍK ,J., KUBŮ,P. Sociální gerontologie. Východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří 1.vyd. Grada Publishing. 2014, s. 240. ISBN 978-80-247-4544-2 1. HOLČÍK, J.; ŽÁČEK, A., KOUPILOVÁ, I.. Sociální lékařství. Brno: LF MU. 2011 ISBN 978-80-87192-15-3 2. MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha:Grada Publishing. 2011. s. 296. ISBN 978-80-247-2715-8 3. VURM, V. a kol. Vybrané kapitoly z veřejného a sociálního zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Triton, 2007. 125 s. ISBN 978-80-7254-997-9. 4. WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2 5. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogiky. Učební texty pro studenty pedagogických oborů. Praha: UK PedF. 2009. s. 80. ISBN978-80-7290-431-0. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě výsledků zápočtového testu.Test obsahuje uzavřené i otevřené otázky. Minimální úspěšnost 75 %. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (09.10.2016)
|
|
||
Last update: Čeledová Libuše, doc. MUDr., Ph.D. (27.08.2014)
|