|
|
|
||
Comprehensive preparation of Russian studies undergraduates for their teacher profession and/or for a corresponding
specialized profession from the point of view of their mastering practical Russian language. Apart from the complex language
training there is also emphasis on knowledge of Russian cultural, economic and social background.
Last update: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
|
|
||
Course aim: Comprehensive preparation of Russian studies undergraduates for their teacher profession and/or for a corresponding specialized profession from the point of view of their mastering practical Russian language. Apart from the complex language training there is also emphasis on knowledge of Russian cultural, economic and social background. Last update: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
|
|
||
Požadavky na ukončení předmětu - Jakub Konečný: Předmět je ukončen zkouškou. Zkouška je složena z písemné a ústní části, přičemž splnění písemné části je podmínkou pro plnění ústní části zkoušky. Ke zkoušce se mohou přihlásit pouze studenti, kteří:
*) Tato podmínka neplatí v případě studentů, kteří jsou v daném semestru v zahraničí či se z jiných prokazatelných důvodů nemohou účastnit seminářů. V takovém případě je nahrazena jinými požadavky na základě individuální dohody mezi studentem a vyučujícím (zkoušejícím).
Předmět je zakončen zkouškou. Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Až po splnění části písemné může student absolvovat část ústní. Podmínky přihlášení ke zkoušce: aktivní účast na seminářích, průběžné a včasné plnění zadaných úkolů, přítomnost na seminářích minimálně 75%. Last update: HLAVACEK/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2016)
|
|
||
ŽOFKOVÁ, H.; HŘĺBKOVÁ, R.; PECHTĚREV, A. Česko-ruská konverzace. Praha: Leda, 2003. (pro studenty SKÁCEL, J.; MRHAČOVÁ, E.; RIES, L. Praktická cvičení z ruského jazyka. 2. díl, část . A, B. Praha: MON, 1986. (pro studenty) NEKOLOVÁ, V., CAMUTALIOVÁ, I., VASILJEVA-LEŠKOVÁ, A. Ruština (nejen) pro samouky. Praha: Leda 2007. (pro studenty) Ruský denní tisk, aktuální materiály na internetových stránkách. http://www.gramota.ru/ http://www.gazeta.ru/ http://www.kommersant.ru/ http://lenta.ru/ http://izvestia.ru/ Last update: Hlaváček Antonín, PaedDr. (31.01.2018)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce - Jazyková cvičení a reálie IV - Jakub Konečný Písemná část zkoušky má podobu překladu krátkého textu z ruštiny do češtiny (text je volen s ohledem na probíraná témata) a slohové práce na jedno ze zadaných témat v rozsahu cca 150 - 200 slov. Témata budou zveřejněna bezprostředně před zahájením práce, budou však vycházet z probíraných okruhů. Při zpracování překladové části bude studentům k dispozici výkladový slovník, při vypracování slohové práce mohou používat také slovník překladový. Pro úspěšné splnění písemné části zkoušky musí student splnit každou část (tj. překladu ČJ-RJ/RJ-ČJ a slohové práce) alespoň s výsledkem 70 %. Slohová práce bude hodnocena jak z hlediska jazykového, tak i slohového (s ohledem na schopnost studenta vyjádřit myšlenku, použité jazykové prostředky, prostředky textové návaznosti, logičnost, apod.) Ústní část zkoušky bude probíhat formou diskuse na zadané téma, které vychází z probíraných okruhů a témat. Ke splnění ústní i písemné části zkoušky má student 3 možnosti (tj. vždy jednu řádnou a dvě opravné). Pokud student nesplní písemnou část ani na třetí pokus, nemůže postoupit k ústní části zkoušky. Ústní část zkoušky má také možnost plnit třikrát, opakuje se pouze ústní část (tj. pokud neuspěje u ústní části, nemusí před dalším termínem znovu opakovat písemnou).
Požadavky ke zkoušce - Jazyková cvičení a reálie IV - Antonín Hlaváček Písemná část zkoušky bude obsahovat lexikálně-gramatický test tematicky vymezený probíranými tématy. Jeho součástí bude i překlad a ověření znalostí z ruských reálií. Test musí student splnit alespoň na 70% (student má 2 opravné termíny). Ústní část bude mít formu diskuse na témata probíraných okruhů. Last update: Hlaváček Antonín, PaedDr. (31.01.2018)
|
|
||
2nd year - Close relation to morphology and lexicology courses, focus on the consolidation of Russian word formation knowledge together with mastering lexical-conversational topics with profound concentration on lexical tasks; work with dictionaries. Complex development of language skills with emphasis on dialogue and monologue forms of oral expression. Last update: Hlaváček Antonín, PaedDr. (31.01.2018)
|