|
|
|
||
The aim of the course to familiarize students with the development of the education system in the Czech lands, learn to analyze documents and školskopolitické lead them to understand the development trends of education. Content: The school system in the Czech lands, the creation, development, reform and development snahy.Vznik UK, particular school Theresean reform, reform of secondary schools in 1849, the so-called popular education reform of 1869, education in the 1 Republic, the development of education in the 2nd mid-20th century.
Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
The aim is to deepen knowledge about the school as an institution Comparison of historical and current status of the possible scenarios of further development of schools as institutions Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
VÁŇOVÁ,R., RÝDL,K., VALENTA, J. Výchova a vzdělání v českých dějinách. Praha : UK 1992. VÁŇOVÁ, R. Vědy o výchově na stránkách Pedagogiky. Pedagogika, 50, 2000, č.4, s.313-339. VÁŇOVÁ, R. Československé školství ve 30. letech (příhodovská reforma). Praha : PedF UK. 1995. VÁŇOVÁ,R.; NEJEDLÁ, D. Texty ke studiu reformní pedagogiky v ČSR. Praha : PedF UK. 1995. Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Seminární práce nebo sepsaný strukturovaný rozhovor s pamětníkem nebo práce čerpající z reálné kroniky školy
Požadavky ke ZK: znalost základní periodizace vzledem k vývoji školy Schopnost komparace Erudovaná práce s dokumenty
Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|
|
||
The role of school in historical changes Relatioship of school Oral history Cronicles of schools Last update: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2011)
|