|
|
|
||
Methodology of special interest activities
Subject targets:
To understand a wider pedagogical-psychologist dependency of special interest activities implementation. To maintain skills
and determine content, methods and forms of specific special interest activities for various age categories.
Psychological basis of special interest activities:
Determination of concept interest, relation of interest, requirements and abilities, the question of suitability, interests from the
point of ontogenetic, role of interest and special interest activities, activities in human lifetime, factors affecting process of
interest.
Special interest activities in wider pedagogical context:
Targets, contents, methods and forms of special interest, spontaneous and organized special interest activities, organized
special interest forms of activities, ways of motivation in special interest activities, solving relationship between principles of
voluntary and educational influencing.
Leading in special interest formation:
Special interest formation as a specific kind of social group, subject overview implementing organized special interest
activities, personality of special interest activities leading person (mainly part of proficiency and social skills, social roles),
structure of special interest meeting, leading tutor preparation for the meeting, participation of special interest members on
preparation, realization and evaluation of activities, methods dealing with unusual educational situations, fundamental
regulations and legal norms for special interest formation.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
|
|
||
The goal of the cource is to introduce interests and free time activities, present them as a complex of organized and free time purposeful activities supporting the development of individuals needs, interests and abilities.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.12.2010)
|
|
||
V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času.Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování.Praha : Portál, 2002. HÁJEK, B. , HOFBAUER, B. , PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : PF UK, 2003. ISBN 80-7290-1 Školská zařízení pro zájmové vzdělávání.Soubor metodických textů k činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže, školních klubů, školních družin. Praha : MŠMT, 2002. Výukové programy v činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže.Praha : IDM MŠMT, 2003. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ISBN-80-7178-463-X Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
|
|
||
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na seminářích a absolvování ústní zkoušky. V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce. Last update: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.12.2010)
|