European Dimension in Education - OB2314020
|
|
|
||
Předmět je úvodem do evropských studií vzdělávání. Cílem je seznámit s vývojem, principy a cíli vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace, přispět k pochopení změn a trendů ve vzdělávacích systémech a poskytovat orientaci v evropském vzdělávacím prostoru. Obsah kurzu zahrnuje seznámení s historií evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. Objasňuje základní pojmy, společné hodnoty a principy, na nichž je založena vzdělávací politika v Evropské unii. Soustřeďuje se zejména na Lisabonskou strategii, Bolognský proces a společné vzdělávací programy EU, objasňuje jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí. Výstupem předmětu je seminární práce, která ověřuje schopnosti vytvořit a prezentovat návrh dílčího, evropsky orientovaného, vzdělávacího projektu. Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
Cesta k učící se společnosti: Bílá kniha EU o vzdělávání. Praha : UIV, 1997. České vzdělávání a Evropa. Praha : SVP, Tauris, 1999. JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : UK-PedF, CES, 1997. Vzdělávání v evropských záležitostech. Soubor 10 příruček pro učitele a žáky základních a středních škol. Phare, UK-PedF, 2000. WALTEROVÁ, E. (ed.) Objevujeme Evropu. Kniha pro učitele. Praha : UK-PedF, CES, 1997. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Žijeme v Evropě. Průvodce evropskou terminologií pro učitele a studenty učitelství. Praha : UK-PedF, CES, 2000. Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|