|
|
|
||
|
The course deepens students, knowledge in the field of social pedagogy. Generally defined problems are applied to the level of specific educational situations and in relation to specific groups of people. It develops a broad portfolio of social educational methods and shows possibilities in applying them in social network. Its seminars are focused on acquiring social competencies necessary for students, future profession.
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
|
|
||
|
DUNOVSKÝ, J., DYTRICH, Z. a MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. JEDLIČKA, R. a KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. KRAUS, B. aj. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. MAREŠ, J. aj. Sociální opora u dětí a dospívajících I. Hradec Králové: Nukleus, 2001. MATOUŠEK, O. KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. VODÁČKOVÁ, aj. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. WEISS, P. aj. Sexuální zneužívání. Pachatelé a oběti. Praha: Grada, 2000. HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: UK-PedF, 2001. ŘEZNÍČEK, M. Systematická prevence sociálních deviací. Praha: Karolinum, 1994. KOUDELKOVÁ, A. Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing, 1995. ČÍRTKOVÁ, L. K problematice zvláštností sociálně patologického vývoje u dívek. In: Diagnóza, prognóza a resocializace skupin mládeže ohrožených sociálně negativním vývojem. Praha: Policejní akademie, 1997. Last update: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
