The aim of the course is to teach students the basic terms of German business language and to facilitate the introduction to
professional communication in the area of economy. Through text analyses and discussions students should acquire
essentials of professional vocabulary in this area.
Content of the course: work, finance, business (purchase, sell and customer complaints), reading economical texts from newspapers, analyzing some examples from economic history.
Last update: Haupenthal Thomas Maria, Mgr., M.A. (06.02.2018)
Cílem kurzu je seznámit studenty s obsahem základních pojmů německého hospodářského jazyka a zprostředkovat úvod do odborné komunikace v oblasti hospodářství. Studující si prací s odbornými texty a diskuzí k nim osvojí základy odborné slovní zásoby v dané oblasti odborné komunikace.
Obsah kurzu tvoří deset témat: práce (hledání a přijímací rozhovory), bankovnictví a finance,obchod (nákup, prodej a reklamace, četba ekonomických textů z novyn nebo časopisů, příklady e dějin ekonomie (např.:spekulace). nezaměstnanost, konjunkturní cyklus, trh, mzda, maloobchod, životní prostředí, cestovní ruch, zahraniční obchod.
Last update: Haupenthal Thomas Maria, Mgr., M.A. (06.02.2018)
Literature - Czech
Höppnerová, V.; Kernerová, J. Němčina v hospodářství. 3. vydání. Praha : Ekopress, 2004. ISBN 80-96119-80-7.
Nahrávky poslechových textů k učebnici Němčina v hospodářství.
Last update: Haupenthal Thomas Maria, Mgr., M.A. (05.02.2018)
Requirements to the exam - Czech
Požadavky Mgr. Haupenthala: pravidelná účast (chybět nanejvýš 2x).
Last update: Haupenthal Thomas Maria, Mgr., M.A. (05.02.2018)